Sprawdzona i bezpieczna technologia betonowania nawisowego, stosowana przez BBR Polska, jest często odpowiednia i opłacalna do budowy mostów betonowych o dużej rozpiętości, w których wysokość, topografia lub warunki geotechniczne powodują, że stosowanie konwencjonalnego szalunku jest nieekonomiczne.
Ekonomiczny zasięg rozpiętości dla ustroju nośnego mostu wykonywanego w tej metodzie zaczyna się od około 70 m i rozciąga się na ponad 250 m.
Wykonanie konstrukcji rozpoczyna się od segmentu startowego – krótkiego fragmentu ustroju nośnego nad podporą. Na segmencie montowane są wózki do betonowania (trawelery), za pomocą których wykonuje się pierwsze segmenty. Po sprężeniu wózek przesuwa się na już wykonany segment i wykonywany jest segment kolejny. W ten sposób, w odcinkach o długości 3 – 5 m powstaje cała konstrukcja.
W klasycznym rozwiązaniu wykonuje się równocześnie dwa wahadła mostu, zaczynając od segmentu startowego w przeciwnych kierunkach, jest to tzw. wspornik zrównoważony. Możliwe jest także wykonywanie tylko jednego wahadła, kiedy ustrój kotwiony jest w podłożu lub przęsło balastowe jest uprzednio wykonane.
W ciągu ostatnich 25 lat BBR Polska z powodzeniem zrealizowała kilkanaście mostów w technologii betonowania nawisowego. Służymy profesjonalnym wsparciem na każdym etapie procesu budowlanego, poczynając od projektu wstępnego, przez projekt budowlany, wykonawczy, technologiczny, nadzór projektowy w trakcie realizacji, projekt elementów technologicznych (wózki do betonowania, podpory tymczasowe, konstrukcje stabilizujące na czas zwarcia) aż po dostawę i obsługę wózków do betonowania.