BBR HiEx Saddle jest systemem siodeł dla mostów podwieszonych i mostów ekstrados (extradosed). Całkowicie wyeliminowano w nim problemy typowe dla siodeł typu ciernego zachowując jednocześnie możliwość smukłego kształtowania pylonu. Od strony technicznej siodło HiEx Saddle stanowi połączenie systemu sprężenia wewnętrznego BBR CONA CMI z systemem podwieszenia BBR HiAm CONA.
Siodło BBR HiEx CONA
Właściwości systemu HiEx CONA:
- Najwyższa nośność i największy zakres rozmiarów siodeł dostępny na rynku
- Siodła o wielkości do 217 splotów i sile zrywającej powyżej 60.000 kN
- System zoptymalizowany dla splotów o średnicy nominalnej 15,7 mm i wytrzymałości 1 860 MPa
- Brak poślizgu i możliwość przeniesienia 100% asymetrii obciążeń
- Wyeliminowane obciążenie zmęczeniowe oraz korozja cierna
- Znakomita wytrzymałość zmęczeniowa w oparciu o własne kryteria oceny BBR Benchmark, przewyższające wytyczne międzynarodowe
- Spełniający najnowsze wymagania fib, CIP (Setra) oraz ETAG 13
- Najwyższy stopień ochrony antykorozyjnej, obejmujący w pełni niezależny, zaawansowany system wodoszczelny
- Możliwa niezależna instalacja lin po obu stronach siodła
- Ułatwione utrzymanie i możliwość wymiany splotów