Zakres prac BBR | Ukończono |
- projekt technologii nasuwania (wytwórnia segmentów, system trakcyjny, awanbeki, łożyska ślizgowe) - nasuwanie podłużne - wymiana łożysk ślizgowych na docelowe po zakończeniu nasuwania | 2011r. |
Obiekt WS-02a to 17-to przęsłowy, sprężony wiadukt, składający sie z dwóch niezależnych konstrukcji nośnych. Rozpiętość teoretyczna jezdni wschodniej wynosi 723.00m, a jezdni zachodniej 708.00m. Każdą z nitek podzielono na potrzeby nasuwania na 34 segmenty o długościach od 6.00 do 22.50m. Nasuwanie wiaduktu odbywało się za pomocą 4 siłowników o maksymalnej sile trakcyjnej: 4x 150t= 600ton. Jako cięgna trakcyjne wykorzystano pręty Macalloy 1030, Ø50mm, łączone na systemowe łączniki. Zastosowany został awanbek o długości 27.00m, którego kształt dostosowano do rzeczywistej geometrii konstrukcji (nachylenie poprzeczne 4.50% i promień łuku poziomego 1’200m) poprzez odpowiednie wykształtowanie elementów składowych. Sprężenie wewnętrzne zaprojektowano z wykorzystaniem w przekroju poprzecznym 24 kabli centrycznych, w tym kabli 15-splotowych (2 kable w płycie górnej i 6 kabli w środnikach) oraz kabli 19-splotowych (10 kabli w płycie górnej i 6 kabli w płycie dolnej). Po zakończeniu nasuwania doprężono konstrukcję 4 kablami zewnętrznymi 19-splotowymi. Łączna ilość kabli zewnętrznych to 60 szt. kabli, o długościach od 42 do 47m. Do sprężenia estakad zużyto 806 ton stali sprężającej o średnicy 15,3mm i polu powierzchni 140mm2. Wszystkie prace w ramach technologii nasuwania i sprężania wykonywała wyspecjalizowana w tego typu pracach ekipa BBR Polska, pod nadzorem Inżyniera.