Dwa mosty drogowe nr 4 i nr 5 w Świnnej Porębie są ustrojami skrzynkowymi z betonu sprężonego o długościach 217 i 174 m. Maksymalna rozpiętość przęsła wynosi 47 m. Mosty wybudowane zostały w technologii nasuwania podłużnego. Segmenty mostów o długości 15 m wykonano z betonu klasy B50 i sprężono wewnętrznymi kablami montażowymi CONA Compact 1206. Po nasunięciu konstrukcji mostów ułożono i sprężono zewnętrzne kable uciąglające typu BBR CONA External 1206. Krzywoliniową, odpowiadającą przebiegowi sił wewnętrznych trasę kabli zaprojektowano wewnątrz przekroju skrzynkowego, wzdłuż środników. Do nasuwania użyto 2 pras naciągowych typu przelotowego, o skoku tłoka 250 mm, wyposażonych w głowice samoprzekotwiające. Podczas operacji nasuwania możliwe było korygowanie położenia mostu dzięki systemowi prowadnic i poprzez różnicowanie siły wysuwu pomiędzy prasami.
1999