Zakres prac BBR | Ukończono |
- projektowanie technologiczne, dostawa i obsługa sprzętu do nasuwania, sprężanie - Liczba ustrojów nośnych: 2 - Długość obiektu: 342 m - Typ konstrukcji: skrzynka - Ciężar konstrukcji: 8 063 ton - Liczba cykli: 2 x 16 - Okres realizacji: 2018 - 2019 - System trakcyjny: Eberspacher AH123 - projektowanie technologiczne, dostawa i obsługa sprzętu do nasuwania, sprężanie | 2019r. |
Obiekt MG 04-01 zlokalizowany jest w ciągu drogi ekspresowej S-2, stanowiącej jednocześnie Południową Obwodnicę Warszawy. Stanowi bezpośredni najazd na most przez Wisłę. Schemat statyczny to belka ciągła 8-przęsłowa. Przekrój poprzeczny ustroju nośnego stanowi skrzynka jednokomorowa żelbetowa, sprężona, ze wspornikami podpartymi na zastrzałach. Obiekt zaprojektowano z uwzględnieniem technologii nasuwania podłużnego przekroju skrzynkowego i późniejszego wykonania wsporników z użyciem wózka przejezdnego. Układ sprężenia składa się z podłużnych kabli centrycznych i krzywoliniowych, przy czym wszystkie kable zaprojektowane jako zewnętrzne. Z uwagi na znaczną szerokość pomostu i jego podparcie na zastrzałach jest on sprężony poprzecznie kablami typu „monostrand”. Zakres BBR Polska obejmował wykonanie operacji nasuwania, doprężenie awanbeków, dostawę, montaż i wymianę łożysk do nasuwania oraz wykonanie sprężenia konstrukcyjnego