Zakres prac BBR | Ukończono |
Warszawa: Węzeł Czerniakowski w ciągu Trasy Siekierkowskiej, 2002 - dostawa i montaż kabli sprężających BBR CONA Compact (wiadukty CE2 i CE3) - dostawa i montaż łożysk RESTON i urządzeń dylatacyjnych TENSA GRIP | 2002r. |
Estakady CE-2 i CE-3 są częścią Węzła Czerniakowska w ciągu Trasy Siekierkowskiej w Warszawie. Estakada CE-2 znajduje się w ciągu łącznicy Witosa – Centrum, a Estakada CE-3 w ciągu łącznicy Most Siekierkowski – Wilanów. Każda z estakad składa się z dwóch części oddzielonych dylatacjami. Schematem statycznym estakad jest belka wieloprzęsłowa ciągła o przekroju jednodźwigarowym - skrzynkowym o nachylonych środnikach. Konstrukcja oparta jest na filarach i przyczółkach. Sekcja I estakady CE-2 to belka siedmioprzęsłowa o rozpiętościach poszczególnych przęseł 33,0+4x39,0+35,5+27,5 razem 252,0 m.
Sekcja II estakady CE-2 to belka pięcioprzęsłowa o rozpiętościach przęseł 30,0+3x39,0+30,0 razem 177,0 m. Sekcja I estakady CE-3 to belka siedmioprzęsłowa o rozpiętościach przęseł 33,0+5x39,0+30,0 razem 258,0 m. Sekcja II estakady CE-3 to belka dziewięcioprzęsłowa o rozpiętościach przęseł 33,0+7x39,0+30,0 razem 336,0 m. Obiekty wykonano w technologii kablobetonu (beton wylewany na mokro w szalunkach przestawnych – przęsło po przęśle).
Dźwigary główne sprężone są podłużnie kablami typu BBR CONA Compact 1906 (19 lin o średnicy 06"). Montażowa siła sprężająca dla wszystkich kabli wynosiła 3900 kN. Po sprężeniu kanały kablowe wypełnione zostały zaczynem cementowym. Łączny ciężar wbudowanej stali sprężającej wynosi 260 905 kg. Zastosowano 272 szt. głowic kotwiących typu CC 1906 „M” (standardowe) i 66 głowic typu łącznikowego „K”. Obiekt jest wyposażony w dostarczone i zamontowane przez firmę BBR Polska Sp. z o.o. łożyska garnkowe RESTON o nośności od 2500kN do 5500kN oraz urządzenia dylatacyjne TENSA GRIP GL/GS 240, 160 i 80.