Warszawa: Most Świętokrzyski przez Wisłę, 1998—2000
- dostawa i montaż prętów sprężających przyczółek systemu Macalloy
- nasuwanie podłużne konstrukcji stalowej pomostu
- dostawa i montaż łożysk RESTON
- dostawa i montaż lin podwieszenia systemu BBR HIAM
- dostawa i montaż urządzeń dylatacyjnych TENSA FlexFinger i TENSA GRIP
Opis konstrukcji:
Do wznoszącego 87,5 m ponad poziom wody żelbetowego pylonu podwieszona została konstrukcja zespolona mostu o rozpiętościach głównych przęseł nurtowego 180 m i balastowego 140 m. Zastosowano 48 kabli podwieszających systemu BBR HiAm. Każdy kabel typu BBR HiAm jest wiązką równoległych, galwanizowanych drutów o średnicy 7 mm, osłoniętych, wypełnioną trwale plastycznym środkiem antykorozyjnym, zewnętrzną rurą z HDPE. Liczba drutów w linach mostu Świętokrzyskiego waha się od 115 do 337 szt. Kompletne olinowanie zostało zamontowane w ciągu 106 dni roboczych.
Ponadto w ramach budowy BBR wykonała szereg specjalistycznych prac inżynierskich:
- Nasuwanie stalowej konstrukcji pomostu od przyczółka warszawskiego do pylonu;
- Montaż, naciągnięcie i wykonanie iniekcji cementowej 40 prętów sprężających systemu Macalloy M36 usytuowanych pionowo w przyczółku balastowym po stronie praskiej;
- Montaż łożysk garnkowych RESTON na podporach mostu głównego i wiaduktu wschodniego o maksymalnej nośności 7900 kN i możliwości realizowania całkowitych przesuwów konstrukcji mostu do 520 mm;
- Montaż urządzeń dylatacyjnych: palcowych, stalowo - elastomerowych typu TENSA FlexFinger na przyczółku „warszawskim” oraz jednomodułowych TENSA GRIP na wiaduktach dojazdowych.
Ukończono
2000