poprzedni
następny
zobacz
pobierz

Warszawa: Most Świętokrzyski przez Wisłę, 1998—2000

  • dostawa i montaż prętów sprężających przyczółek systemu Macalloy
  • nasuwanie podłużne konstrukcji stalowej pomostu
  • dostawa i montaż łożysk RESTON
  • dostawa i montaż lin podwieszenia systemu BBR HIAM
  • dostawa i montaż urządzeń dylatacyjnych TENSA FlexFinger i TENSA GRIP

Opis konstrukcji:

Do wznoszącego 87,5 m ponad poziom wody żelbetowego pylonu podwieszona została konstrukcja zespolona mostu o rozpiętościach głównych przęseł nurtowego 180 m i balastowego 140 m. Zastosowano 48 kabli podwieszających systemu BBR HiAm. Każdy kabel typu BBR HiAm jest wiązką równoległych, galwanizowanych drutów o średnicy 7 mm, osłoniętych, wypełnioną trwale plastycznym środkiem antykorozyjnym, zewnętrzną rurą z HDPE. Liczba drutów w linach mostu Świętokrzyskiego waha się od 115 do 337 szt. Kompletne olinowanie zostało zamontowane w ciągu 106 dni roboczych.

 

Ponadto w ramach budowy BBR wykonała szereg specjalistycznych prac inżynierskich:

  • Nasuwanie stalowej konstrukcji pomostu od przyczółka warszawskiego do pylonu;
  • Montaż, naciągnięcie i wykonanie iniekcji cementowej 40 prętów sprężających systemu Macalloy M36 usytuowanych pionowo w przyczółku balastowym po stronie praskiej;
  • Montaż łożysk garnkowych RESTON na podporach mostu głównego i wiaduktu wschodniego o maksymalnej nośności 7900 kN i możliwości realizowania całkowitych przesuwów konstrukcji mostu do 520 mm;
  • Montaż urządzeń dylatacyjnych: palcowych, stalowo - elastomerowych typu TENSA FlexFinger na przyczółku „warszawskim” oraz jednomodułowych TENSA GRIP na wiaduktach dojazdowych.

Ukończono

2000
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej: Cookies