poprzedni
następny
zobacz
pobierz

Warszawa: Most Siekierkowski przez Wisłę, 2001—2002

  • konsultacja technologiczna projektu nasuwania podłużnego
  • dostawa i obsługa urządzeń do nasuwania
  • opracowanie projektu technologicznego montażu i naciągu systemu podwieszenia mostu
  • dostawa i montaż lin podwieszenia systemu BBR CONA Stay

Opis konstrukcji:

Most Siekierkowski w Warszawie jest mostem podwieszonym o całkowitej długości L=500.00 m. Rozpiętości poszczególnych przęseł to odpowiednio: 48.00 + 77.00 + 250.00 + 77.00 + 48.00 m. Konstrukcję nośną mostu stanowi układ dwóch dźwigarów blachownicowych o stałej wysokości h = 2.70 m połączonych ze sobą poprzecznicami o takiej samej wysokości. Rozstaw poprzeczny dźwigarów wynosi 26.10 m (w przęsłach 1,2 i 3), a w przęsłach nr 4 i 5 (na "praskim" brzegu) rozstaw ten, z uwagi na poszerzenie jezdni na moście, jest liniowo zmienny do wielkości 33.10 m. Zasadniczy rozstaw poprzecznic wynosi 4.00 m a w rejonie pylonów jest zagęszczony do 2.50 m. Na konstrukcji stalowej oparta jest zespolona z nią płyta żelbetowa o średniej grubości 27.5 cm. Całkowita szerokość mostu zmienia się od 33.38 m do 40.38 m. Konstrukcja stalowa mostu nasuwana była wraz z płytą żelbetową.

 

Konstrukcja stalowa montowana była na stanowisku scalania usytuowanym pomiędzy podporami stałymi nr 6 i 7, a następnie wysuwana w stronę Wisły. Cały proces montażu i nasuwania konstrukcji mostu podzielono na fazy (11 faz nasuwania – średnio po 32m każda). Przesunięcie w każdej z faz odbywało się dwu etapowo (2 x 16m) ze względu na sposób zamontowania zaczepów lin ciągnących. Czas trwania jednej fazy nasuwania to 2 dni (16 godzin) przy średniej prędkości przesuwu 2m/h. Do przesuwania konstrukcji używano dwóch przelotowych pras hydraulicznych. Nośność pras (od 200kN do 4800kN) dobierano w zależności od ciężaru konstrukcji mostu jaki w danym etapie należało przesunąć. Ciężar konstrukcji mostu w 11 fazie nasuwania wynosił 85 700 kN. Przesuwanie odbyło się na łożyskach ślizgowych produkcji BBR Polska Sp. z o.o., składających się z bloków elastomerowych typu LASTO-BLOCK NB 3000÷4500 kN i stalowych płyt ślizgowych. Pomiędzy pasami dolnymi dźwigarów i płytami ślizgowymi łożysk umieszczone były specjalne elastomerowo-teflonowe przekładki.

Ukończono

2001
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej: Cookies