Całowita długość mostu przez Narew w Ostrołęce wynosi 2 x 32m + 1 x 110m + 1 x 32m. Stalowa konstrukcja głównego przęsła i bocznych przęseł belkowych zespolona jest ze współpracującą płytą żelbetową pomostu. Montaż konstrukcji stalowej przęsła łukowego i podwieszenie linami systemu BBR DINA wykonano na placu scalania na lewym brzegu rzeki. Po naciągnięciu wszystkich lin przeprowadzono kontrolę geodezyjną niwelety montażowej stalowego rusztu pomostu. Kompletne przęsło stalowe nasunięto przez rzekę na barkach równolegle do swojego docelowego położenia, a następnie przesu – nięte poprzecznie nad łożyska i opuszczone. Po wykonaniu żelbetowej płyty współpracującej pomost osiągnął swoją ostateczną niweletę. Pomiary geodezyjne potwierdziły prawidłowość obliczeń wydłużeń lin od ciężaru betonowej płyty.
Zastosowane liny BBR DINA składają się z wiązek 42 drutów o średnicy 7 mm każdy, zakończonych wypełnionymi żywicą epoksydową stalowymi zakotwieniami. Naciąg lin prasami hydraulicznymi przeprowadzony był od strony zakotwień dolnych umieszczonych w konstrukcji pomostu. Wszystkie liny zostały zabezpieczone antykorozyjnie iniekcją cementową wykonaną po zabetonowaniu płyty pomostu. Most w Ostrołęce jest pierwszym obiektem w Polsce, w którym zastosowano szwajcarskie łożyska RESTON, LASTO oraz urządzenia dylatacyjne TENSA GRIP. Nadzór naukowy na budową sprawował IBDiM w Warszawie.
1995