poprzedni
następny
zobacz
pobierz

Autostrada A1, Nowe Marzy-Grudziądz

  • sprężanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • doprężanie awanbeków i podpór
  • dostawa i  montaż urządzeń dylatacyjnych 

Opis konstrukcji:

Most autostradowy MA-91 jest obiektem o całkowitej długości 1’953.60m. Pod względem konstrukcyjnym  przeprawę stanowią trzy obiekty: Estakada Północna (21-przęsłowa konstrukcja o długości 992.80m), Estakada Południowa (12-przęsłowa konstrukcja o długości 560.80m) oraz Most Główny (3-przęsłowa konstrukcja o długości całkowitej 400.00m). Konstrukcja obu estakad jest identyczna (skrzynka sprężona o skośnych środnikach i wysokości konstrukcyjnej 3.30m). Rozpiętość przęseł wynosi 48.00m, natomiast wykonywano segmenty o długości po 24.00m.

 

Estakady nasuwano z użyciem awanbeków o długości 30.00m, bez użycia podpór tymczasowych. Nasuwanie Estakady Południowej wykonywano w łuku poziomym o promieniu 4’900m. Sprężenie wewnętrzne zaprojektowano z 18 centrycznych kabli 15-splotowych (10 kabli w płycie górnej i 8 w płycie dolnej). Po zakończeniu nasuwania doprężono konstrukcję 4 kablami zewnętrznymi 19-splotowymi. Najdłuższe kable miały długość 195m. Do sprężenia estakad zużyto 1’317 ton stali (na całym moście ponad 2’200 ton) z kablami o długości do 180m. Nasuwanie wszystkich 4 części estakad ( 2 nitki Północnej i 2 nitki Południowej) odbywało się niezależnie i w tym samym czasie. W tym celu na miejscu postawiono 4 zadaszone wytwórnie. Przez cały okres nasuwania udało się zachować 7-dniowy cykl betonowania. Na kontrakcie BBR Polska dostarczyło i zamontowało 5, 8 i 9-modułowe urządzenia dylatacyjne wyposażone w nakładki wyciszające oraz wykonano doprężanie awanbeków i podpór do nasuwania za pomocą prętów sprężających Macalloy. 
  

Ukończono

2011
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej: Cookies