poprzedni
następny
zobacz
pobierz

Zakres prac BBR:

  • projekt wykonawczy projekty technologiczne
  • dostawa i obsługa wózków do betonowania
  • nawisowego, sprężanie wewnętrzne
  • dostawa i montaż urządzeń dylatacyjnych

 

Opis konstrukcji:

Most autostradowy MA-91 jest obiektem o całkowitej długości 1’953.60m. Pod względem konstrukcyjnym  przeprawę stanowią trzy obiekty: Estakada Północna (21-przęsłowa konstrukcja o długości 992.80m), Estakada Południowa (12-przęsłowa konstrukcja o długości 560.80m) oraz Most Główny o długości całkowitej 400.00m.Część główną, nurtową stanowi 3-przęsłowa konstrukcja skrzynkowa z betonu sprężonego o przęsłach 110+180+110m wykonana w technologii betonowania nawisowego. Skrajne części o długości 12.00m zostały wykonane w rusztowaniach stacjonarnych i po wykonaniu wahadeł betonowanych nawisowo konstrukcja została uciąglona 3 zwornikami. Wysokość konstrukcji nad podporą wynosi 10.30m, a w środku rozpiętości 4.00m.


Do wykonania łącznie 156 segmentów betonowanych nawisowo, na moście pracowało 8 kompletów rusztowań przestawnych (tzw. trawelerów) dostarczonych, zamontowanych i obsługiwanych przez BBR Polska. Dobra organizacja pracy na budowie i powtarzalny cykl pozwoliły na skrócenie cyklu do 5 dni i betonowaniu 12 segmentów tygodniowo. Główne przęsło o rozpiętości 180m jest najdłuższym w Polsce belkowym przęsłem z betonu sprężonego.
Most Główny sprężano kablami 19-splotowymi, o długości do 180m. Zużyto łącznie 913 ton stali sprężającej (na całym moście ponad 2’200 ton).
Na kontrakcie BBR Polska dostarczyło i zamontowało 8 i 9-modułowe urządzenia dylatacyjne wyposażone w nakładki wyciszające.
 

do pobrania:

Ukończono

2011
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej: Cookies