Kolejowy most na rzece Wiśle M2

Zakres prac BBRUkończono
- Dostawa i montaż wieszaków prętowych
- Naciąg wieszaków
2020r.

Kolejowy most na rzece Wiśle M2 budowany jest w ramach zadania :

„Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej w Krakowie”. 

System podwieszenia stanowi łącznie 148 wieszaków systemu Macalloy 460 o średnicach nominalnych od M76 do M90.  Z uwagi na wysokie wymagania w zakresie amplitudy przenoszonych naprężeń wieszaków dla obiektu kolejowego,  na projekcie zastosowane zostały specjalnie modyfikowane cięgna o podwyższonej wytrzymałości zmęczeniowej.  Badania przeprowadzone w niezależnej jednostce w pełni potwierdziły wysokie parametry systemu Macalloy.

W pierwszym etapie realizacji zadania wykonywana był obiekt pod tor 4. Konstrukcja obiektu składa się z trzech jednoprzęsłowych łuków stalowych ze ściągiem z betonu sprężonego o wieszakach krzyżujących się typu „network arch”.

Rozpiętości łuków:

  • Przęsło P1-P2 – 49.50m. 
  • Przęsło P2-P3 – 116.00m. 
  • Przęsło P3-P4 – 63.50m. 

Siedziba Główna

Siedziba Główna
ul. Annopol 14,
03-236 Warszawa
t. (+48 22) 811 50 53
bbrpolska@bbr.pl

Biuro Regionalne

Biuro Regionalne w Gliwicach
ul Tarnogórska 214a
44-102 Gliwice
t. (+48 32) 331 47 98
bbrpolska.gliwice@bbr.pl
BBR Polska Sp. z o.o.
KRS: 0000181529
NIP: 5260033223
REGON: 010491496
BDO: 000418237
© BBR Polska / 2024 / All Rights Reserved
wdrożenie i realizacja KamikStudio
magnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram