poprzedni
następny
zobacz
pobierz

Zakres prac BBR:

  •  wykonanie projektu wykonawczego
  • prace ziemne – wykonanie całej podbudowy
  • dostarczenie i montaż zbrojenia „miękkiego” i zbrojenia stref zakotwień
  • dostawa, montaż i naciąg kabli sprężających
  • dostawa betonu i betonowanie
     

Opis konstrukcji:

Hangar został zlokalizowany na terenie Lotniska „Katowice” w Pyrzowicach. Został zaprojektowany do celów serwisowych samolotów. Płyta sprężona na gruncie jest pierwszą tego typu płytą postojową wykonaną dla celów lotnictwa w Polsce.
Płyta na gruncie została zaprojektowana jako płyta sprężona i podzielona 10 milimetrową dylatacją  na dwie podobne części. Płyta ma zróżnicowaną grubość, w zależności od strefy obciążeniowej – 200mm w nawach bocznych, od 250mm na zewnątrz płyty postojowej do 360mm na głównej płycie postojowej. Każda połowa Hangaru jest podzielona na 4 działki robocze, połączone ze sobą i sprężane niezależnie. Całkowita powierzchnia głównej, środkowej płyty nr 1 (i analogicznie nr 5) to ok. 1020m2, płyty nr 2 (i nr 6) to 800m2, płyty nr 3 (i nr 7) to 480m2 i płyty nr 4 (i nr 8) to 790m2. Całkowita powierzchnia obu części Hangaru to ok. 6300m2. Działki robocze nr P1 i P4 zostały zaprojektowane z betonu C40/50, natomiast pozostałe działki P2, P3, P4, P6, P7, P8 z betonu C30/37. Główna płyta nr 1 (i nr 5) grubości 360mm została zaprojektowana na obciążenia samolotem – kod „D”. Betonowanie pojedynczej działki zostało przeprowadzone bez żadnych przerw. 
Sprężanie płyty wykonano w dwóch etapach (dla każdej działki roboczej): naciąg wstępny (wprowadzający stan ściskania przeciwdziałający efektom skurczu betonu) i docelowy (zapewniający nośność płyty). Dzięki zastosowaniu sprężenia możliwe było wykonanie płyty z małą ilość zbrojenia tradycyjnego – wskaźnik zużycia zbrojenia tradycyjnego wynosi ok. 4kg/m2. Aby uzyskać efekt zmonolityzowania całej płyty, poszczególne pola każdej połowy zostały połączone kablami sprężającymi (kable zostały poprowadzone „na zakład”) – dzięki czemu działki robocze zostały doprężone do siebie nawzajem. Umożliwiło to wykonanie płyty postojowej o powierzchni ok. 6300m2 tylko z jedną dylatacją (dzielącą płytę na połowy), całkowicie pozbawionej rys. Zastosowano bezprzyczepnościowe kable jednosplotowe BBR VT CONA CMM 0106. Sploty ze stali sprężającej o nominalnej średnicy 15,7mm, przekroju 150 mm2 i charakterystycznej wytrzymałości na rozciąganie 1860MPa. Wszystkie sploty zostały sprefabrykowane i przewiezione na budowę w stanie już gotowym do instalacji.
 

Ukończono

2011
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Dowiedz się więcej: Cookies