Droga Krajowa nr 10 na odcinku stanowiącym obwodnicę Wałcza zaprojektowana została w standardzie drogi S (ekspresowej). Estakada E-2 służy do przeprowadzenia ciągu głównego drogi nad korytarzem ekologicznym dla średnich i małych zwierząt oraz płazów o szerokości ok. 700m. Zaprojektowana została jako dwa rozdzielne obiekty mostowe 13-przęsłowe o ustrojach nośnych skrzynkowych, jednokomorowych, sprężonych. W celu ograniczenia ingerencji w środowisko oraz z uwagi na trudne warunki gruntowe jako technologię budowy wybrano nasuwanie podłużne. Wytwórnię segmentów zlokalizowano za przyczółkiem od strony Torunia co oznaczało, że nasuwanie będzie prowadzone ze stałym spadkiem 1,79%. Tak duży spadek wymagał zastosowania ciernego systemu trakcyjnego ze specjalnie dobranym hamulcem. Zakres BBR Polska obejmował zaprojektowanie, dostawę i obsługę systemu trakcyjnego, pozostałych urządzeń technologicznych, obsługę procesu nasuwania oraz wykonanie sprężenia podłużnego.